Saturday, November 3, 2012

Beehives and Handmade Clothes

I made a dress last night - wanna see? It's more like a top and a skirt, but that's the closest I can get to making a dress, it seems. It reminds me of an old clown costume my mom made for me when I was like three years old, haha. It just so happened to pair nicely with my golden mickey mouse ears:
Franklin and I planned a really big adventure for today, but we ended up being too sleepy to follow through, haha. Tomorrow! (maybe). Instead, we went for a drive down some leaf-strewn country roads and hit up an ice cream parlor on the way home. I attempted a beehive but failed, 'cause my hair's too short. So it's like part beehive, part pigtails?

1. my awesomely huge bow from ANYKIND (and my failed beehive/messy pigtails)
2.
thrifted shoes & a sweet little suitcase I recently found at the goodwill
3. new stoic & pariah brooch! I call it the lefty high five (click here for the listing)
4.
a better shot of the top - and the fun ice cream parlor we found on the way home (I had black licorice ice cream and it was lovely)

Hopefully tomorrow we can go on that crazy adventure. In the mean time, tonight will be spent playing dungeons and dragons (the board game) and drinking some two buck chuck. Huzzah!

-Elizabeth


22 comments:

  1. Oh, I hope you make it off on your big adventure tomorrow. It still sounds like you had a great little adventure today.

    I'm really wanting to get a sewing machine and learn to sew. Maybe one day I can make my own dress too.

    P.S. My hair doesn't do beehives either... its too straight and flat to hold the teasing.

    *high five* ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh, you should get one! it's super easy! everything I know about sewing (which isn't much), I learned in 7th grade home ec, haha. but it seems to have gotten me by so far!

      Delete
  2. Ahhhh love the stuff you made, super cute!! And the best part about it is that it is totally unique and will never be made again! I have been trying to learn how to use my grandmother's sewing machine but I kind of let time get away from me and haven't been practicing with it lately...I have this awesome fabric that I really want to make into a dress but I keep getting stuck in a rut. This has inspired me to try and pick it up again and get it done :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh man, I get stuck in ruts, too! all the time. and I never want to mess up irreplaceable fabric, but sometimes you just gotta jump in without thinking and force yourself to start, haha. I bet you'd make some awesome stuff, lady! I'd like to see what you come up with! :D

      Delete
  3. the dress looks great! I rather like the contrasting fabrics for the skirt and top bit, oh and the collar is awesome! cute suitcase :) x

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks! yeah, I would have never put those two fabrics together, but they just so happened to be sitting next to each other and I was like, yes! perfectly clashing! haha.

      Delete
  4. golden mickey ears for the win! i love themmm. and that litlte elfty high five is such a cute idea for a pin. aw. and that ice cream parlor....mmmm. and i like your little beehive look - i can never get that to work on me either

    <3 katherine
    of corgis and cocktails

    ReplyDelete
    Replies
    1. aw, thanks! and, I would wear my golden mickey ears everywhere, if I could! ;) the beehive... sigh! maybe someday I'll get it right, haha ;D

      Delete
  5. wow! you are so talented!! love the whole look--especially the bow..i think your hair turned out great!
    love your blog!
    following you now & would love if you checked mine out and followed if you liked!
    <3
    nailvarnishvixen.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. You look so adorable, and I can't believe you made that dress yourself! Amazing. I don't think your hair is a fail at all, it still looks good to me :)

    ReplyDelete
  7. I can't believe you made this! It's amazing and it looks lovely on you! Bravo, lady! xo

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks! It's quite a messy sewing job if you look closely, but I'm counting on not having anyone look too closely ;D haha

      Delete
  8. you look super cute! and the high five pin is adorable.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yay, thank you! :) I don't know who invented the high five, but I love them, whoever they are :)

      Delete
  9. Nawww your hair's so cute! I kinda wish I had the courage to cut my hair shorter!
    This is such an adorable blog, I wish I had your life! I'm your newest follower <3

    Lea x

    http://shebeginstosee.blogspot.com

    Why not check out my Christmas Yankee Candle Giveaway?

    ReplyDelete
    Replies
    1. you should try it! short hair is super fun, and I think the act of cutting one's hair short (especially if it requires a bit of extra courage) is super liberating :) and, thank you!

      Delete
  10. i am so behind on reading my favorites...so i'm just seeing this! i love everything about that outfit...and i have never seen such beautiful mickey ears. the bow looks SO good on you. makes me so happy.

    ReplyDelete
  11. great pics!!! i follow you now ;)
    i would love to follow me back because love your blog!!
    kisses
    http://blogcashmeremafia.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...